Міністерство освіти і науки України
Національний університет «Львівська політехніка»
/
Лабораторна робота на Delphi №6
Створення анімаційного проекту
Створення анімаційного проекту
Мета роботи: Вивчення можливостей графічної бібліотеки OpenGL по створенню анімаційних проектів.
Завдання
I. Реалізувати за допомогою функцій бібліотеки OpenGL вивід на екран і перетворення геометричної фігури та її каркасу. Тип фігури та перетворення вибрати згідно з варіантом індивідуального завдання:
Циліндр рух по прямій від спостерігача
Опис функцій для малювання фігур та їхніх параметрів можна знайти у файлах DGlut.pas та Glaux.pas. Для керування процесом перетворення використати клавіатуру та мишку.
II. Створити за допомогою функцій бібліотеки OpenGL тривимірні зображення перших літер Вашого прізвища та імені. Передбачити зміну кольорів літер і розташування спостерігача у часі.
unit Unit1;
interface
uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
ExtCtrls, OpenGL, Glaux, DGlut; // підключаємо бібліотеки OpenGL, GLAux, GlUt
type
// множина геометричних фігур
GLObject = (SolidCUBE, SolidBOX, SolidSPHERE, SolidCONE, SolidTORUS, SolidDODECAHEDRON,
SolidICOSAHEDRON, SolidTETRAHEDRON, SolidTEAPOT, SolidCYLINDER, SolidOCTAHEDRON,
WireCUBE, WireBOX, WireSPHERE, WireCONE, WireTORUS, WireDODECAHEDRON,
WireICOSAHEDRON, WireTETRAHEDRON, WireTEAPOT, WireCYLINDER, WireOCTAHEDRON);
TForm1 = class(TForm)
Timer1: TTimer;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure FormPaint(Sender: TObject);
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
procedure FormResize(Sender: TObject);
procedure Timer1Timer(Sender: TObject);
procedure FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
private
DC : HDC;
hrc: HGLRC;
Angle : GLfloat;
i: integer;
z:GLfloat;
procedure DrawScene(Tx, Ty, Tz, Angle, Rx, Ry, Rz,
Red, Green, Blue : GLdouble; MyObject : GLObject);
procedure SetDCPixelFormat;
end;
var
Form1: TForm1;
MyObject : GLObject;
implementation
{$R *.DFM}
// Малювання геометричної фігури
procedure TForm1.DrawScene(Tx, Ty, Tz, Angle, Rx, Ry, Rz,
Red, Green, Blue : GLdouble; MyObject : GLObject);
begin
glRotatef(Angle, Rx, Ry, Rz); // обертаємо на кут Angle навколо (Rx, Ry, Rz)
glTranslated(Tx,Ty,Tz); // переміщуємо об'єкт до нового початку координат
glColor3d(Red,Green,Blue); // задаємо колір об'єкта
case MyObject of
//SolidCUBE : glutSolidCube (2); // малюємо куб - процедура бібліотеки GLUt або
// auxSolidCube(1); // процедура бібліотеки GLAux
// тут можуть бути інші фігури
SolidCYLINDER :auxSolidCylinder(0.4-(z/10),4-z);
end;
end;
{=======================================================================}
// Виведення на екран
procedure TForm1.FormPaint(Sender: TObject);
begin
// колір фону в системі RGB (межі зміни від 0 до 1,
// 4-й параметр - альфа (коефіцієнт непрозорості)
glClearColor (1, 1, 0, 1);
// очистка фону - буферів кольору і глибини
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT or GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glPushMatrix; // зберігаємо поточну матрицю у стеку
// малювання фігури
// переміщуємо об'єкт у точку (0, 0.5, 0)
// і обертаємо проти годинникової стрілки на кут Angle навколо вектора (0,1,0) - вісь Y
// малюємо кольором R=0, G=0.5, B=1
// фігура - куб
DrawScene(0, 0, 0, // переміщуємо об'єкт у точку (0, 0.5, 0)
Angle, 0, 1, 0,
0, 0.5, 1, SolidCYLINDER);
//SolidCube);
// відновлюємо матрицю зі стека
glPopMatrix;
// вміст буфера - на екран
SwapBuffers(DC); // функція Win32 API
end;
{=======================================================================}
// Задання формату пікселів
procedure TForm1.SetDCPixelFormat;
var
pfd : TPixelFormatDescriptor;
nPixelFormat : Integer;
begin
FillChar (pfd, SizeOf (pfd), 0);
pfd.dwFlag...